PEUGEOT ADUCE HIDROGENUL ÎN PRODUCȚIA DE SERIE
Marca PEUGEOT își respectă angajamentul de a reduce drastic emisiile de carbon, numărându-se printre primii constructori auto care, începând cu 2021 aduce în producția de serie, în segmentul de furgoane compacte, o versiune electrică alimentată de la o pilă de combustie pe bază de hidrogen.
Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen devine astfel cel mai recent simbol al strategiei Mărcii „Extended power of choice„, ce oferă clienților opțiunea de a alege dintr-o gamă variată de motoare, pe cel care răspunde cel mai bine așteptărilor acestora.
Versiunea electrică pe bază de hidrogen confirmă implementarea rapidă a gamei de vehicule electrificate Peugeot EXPERT, după lansarea în 2020 a modelului e-EXPERT alimentat de la o baterie, votat la începutul anului 2021 International Van of the Year și cel de-al 6-lea model al Mărcii care câștigă acest prestigios premiu, din 1992.
Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen inovează cu un sistem „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” specific Grupului STELLANTIS, format din:
- O pilă de combustie ce produce energia necesară pentru propulsia vehiculului, grație hidrogenului prezent în rezervor,
- O baterie de înaltă tensiune Li-ion reîncărcabilă cu o capacitate de 10.5 kWh, ce poate fi reîncărcată la rețeaua electrică și care alimentează motorul electric în anumite faze de rulare.
Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen se distinge prin:
- Capacitatea de a parcurge drumurile zilnice fără emisii de CO2.
- Abilitatea de a se realimenta cu hidrogen în 3 minute, pentru o autonomie de peste 400 km conform ciclului WLTP (în curs de omologare),
- O priză de reîncărcare pentru bateria de înaltă tensiune,
- 2 versiuni de lungime disponibile (Standard și Lung), ce oferă un volum de încărcare identic cu cel oferit de versiunile diesel sau alimentate de o baterie electrică.
- Un volum de încărcare de până la 6.1m³
- O sarcină utilă de până la 1100 kg,
Capacitatea de remorcare de până la 1000 kg.
Cu o personalitate puternică, acces silențios în centrul orașelor, fără emisii de CO2 și fără niciun compromis în materie de performanță utilă, Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen reprezintă o ofertă suplimentară de mobilitate ce răspunde nevoilor profesioniștilor și ale comunităților urbane preocupate de calitatea vieții locuitorilor lor.
Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen va fi oferit mai întâi clienților profesioniști ai Mărcii (vânzări directe) în Franța și Germania, primele unități fiind livrate la sfârșitul anului 2021. Acesta va fi produs în Franța, la Valenciennes și transformat apoi la centrul de inginerie al grupului Stellantis din Rüsselsheim, Germania.
Piața și clienții
Piața segmentului de utilitare compacte din Europa reprezintă peste 750.000 de vehicule pe an. PEUGEOT Expert și-a crescut cota de piață în fiecare an, de la lansarea sa în 2016.
Asociind propulsia electrică cu posibilitatea de a realimenta cu hidrogen în doar 3 minute, pentru o autonomie de peste 400 km WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures, valoare în curs de omologare), tehnologia cu pile de combustie pe bază de hidrogen este răspunsul la nevoile și utilizările specifice ale profesioniștilor, ceea ce garantează o mai mare libertate în desfășurarea activităților acestora. Tehnologia „fuel cell” asigură:
- O autonomie mai mare, ceea ce este esențial ținând cont de faptul că marea majoritate a vanurilor compacte operează în zone suburbane și în centre urbane dens populate, unde nevoia de soluții cu zero emisii devine tot mai stringentă,
- Păstrarea uneia dintre funcțiile esențiale ale vehiculelor comerciale ușoare: transportul de obiecte mari și grele,
- O flexibilitate logistică fără precedent și o utilizare optimizată.
PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen este conceput pe baza unei soluții „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric„, ce combină avantajele oferite de hidrogen, tehnologia bateriilor și de tracțiunea electrică.
Hidrogenul din rezervor alimentează pila de combustie ce produce energia electrică necesară pentru propulsarea vehiculului pe distanțe lungi, în timp ce bateria de înaltă tensiune asigură, printre altele, performanțele dinamice ale autovehiculului. Sistemul este perfect integrat, fără să afecteze volumul sau sarcina utilă a vanurilor.
Hidrogenul va juca un rol major în tranziția energetică, odată cu lansarea unei serii de proiecte internaționale. Ecosistemul se dezvoltă în special în Europa, unde Alianța Europeană pentru Hidrogen Curat estimează investiții de aproximativ 60 de miliarde de euro pentru a promova această soluție.
Datorită acestor planuri guvernamentale, numărul stațiilor de hidrogen din Europa este în continuă creștere. Marca PEUGEOT colaborează direct cu furnizorii de energie pentru a propune oferte la pachet.
Eficiența noii generații e-Van Hydrogen: o tehnologie de nouă generație
Construit pe platforma modulară EMP2 (Efficient Modular Platform), noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen este un vehicul 100% electric ce asociază două surse de energie electrică:
- O pilă de combustie pe bază de hidrogen, amplasată în compartimentul motorului din partea din față a vehiculului, ce furnizează energie motorului electric prin recombinarea hidrogenului din rezervor cu oxigenul din aer. Evacuarea emite doar vapori de apă.
- Un motor electric cu magneți permanenți, ce generează o putere maximă de 100 KW și un cuplu maxim de 260 Nm. Amplasat pe puntea din față, sistemul de propulsie electric este similar cu cel oferit de PEUGEOT e-EXPERT (versiunea electrică cu baterie). Acesta se distinge în special prin reductorul cutiei de viteze, care a fost modificat pentru a îndeplini constrângerile legate de capacitatea de încărcare a vehiculelor comerciale.
- O baterie de înaltă tensiune Li-ion amplasată sub scaune, cu o capacitate de 10.5 kWh și o putere de 90 kW.
- Un încărcător de bord trifazat de 11 kW, localizat în compartimentul motorului.
- Un sistem de rezervoare format din 3 unități de stocare a hidrogenului amplasate sub podea, cu o capacitate totală de 4.4 kg de hidrogen comprimat la o presiune de 700 bari.
Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen oferă o autonomie de peste 400 km conform protocolului WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures, vehicul în curs de omologare), dintre care aproximativ 50% la încărcarea bateriei de înaltă tensiune.
Procesul de alimentare cu hidrogen este simplu și rapid și durează doar trei minute, prin intermediul unei trape amplasate pe aripa stângă spate.
Bateria de înaltă tensiune (10.5 kWh) poate fi reîncărcată prin intermediul prizei de reîncărcare localizată pe aripa stângă față. Încărcătorul de bord trifazat de 11 kW asigură următorii timpi de încărcare:
- De la un Wall Box de 11 kW (32A): încărcare completă în mai puțin de o oră,
- De la o priză de mare putere (16A): încărcare completă în 3 ore,
- De la o priză standard (8A): încărcare completă în 6 ore,
Diferitele faze de funcționare ale sistemului „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” sunt următoarele:
- La pornire și la viteze mici: bateria de înaltă tensiune alimentează singură motorul electric cu energia necesară pentru tracțiune,
- La viteze stabilizate: pila de combustie transferă energia direct la motorul electric,
- În fazele de accelerare, depășire sau urcare în pantă: pila de combustie și baterie de înaltă tensiune se asociază pentru a furniza energie motorului electric,
- În fazele de frânare și decelerare, motorul electric reîncarcă bateria de înaltă tensiune.
Energia este disponibilă încă de la pornirea motorului, fără vibrații, zgomot, fără schimbare a treptelor de viteză, mirosuri și, bineînțeles, fără emisii de CO2. Sistemul emite doar vapori de apă.
Pentru siguranța pietonilor, în oraș și la viteze de până la 30 km/h se aude un semnal sonor care indică prezența vehiculului în trafic.
Pentru ca clienții să se bucure în deplină relaxare de vehiculul lor, bateria de înaltă tensiune este garantată timp de 8 ani sau 160.000 km pentru 70% din capacitatea de încărcare a acesteia.
Abilitățile Noii Generații e-Van, funcționalitate fără compromisuri
Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen asociază dimensiuni exterioare compacte cu o capacitate maximă de încărcare. Rezervoarele de hidrogen sunt amplasate sub podea, fără a afecta volumul de încărcare.
Această poziționare asigură o distribuție optimă a greutății pentru o siguranță sporită la bord și plăcere la condus, la fel ca la versiunile cu motoare termice.
Confortul suspensiei este garantat, cu amortizoare și arcuri specifice ce asigură cele mai bune performanțe atunci când vehiculul este încărcat sau neîncărcat.
Manevrarea noului PEUGEOT e-Expert Hydrogen este simplă în toate situațiile, cu un sistem de servodirecție special calibrat pentru a resimți plăcere la volan și cu un diametru de bracaj de 12.4 m (versiunea Standard între trotuare).
Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen este disponibil în două versiuni:
- Standard – 4.95 m,
- Lung – 5.30 m.
Volumul util, de până la 6.1 m³, precum și spațiul din cabina cu 2 locuri sunt identice cu cele oferite de versiunile cu motor termic.
Sarcina utilă maximă de 1100 kg este adaptată la versiunile electrice pe bază de hidrogen.
Capacitatea de remorcare rămâne aceeași, cu posibilitatea de a remorca o sarcină de până la 1.000 kg.
Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen este disponibil cu un singur nivel de echipare, ce oferă dotările necesare pentru confortul și siguranța la volan:
- 2 scaune individuale în cabină,
- 2 uși glisante,
- Roți de 17-inch,
- Frână de parcare electrică cu hill start assist,
- Aer condiționat manual,
- Visiopark 1, cameră video de marșarier cu unghi de 180 grade,
- Ecran tactil central de 7-inch cu Peugeot Connect (navigație 3D TomTom, Bluetooth și compatibilitate mirrorscreen ce include protocoalele de conectare Apple CarPlay™ și Android Auto™).
Noua Generație e-Van Hydrogen, marca PEUGEOT
Noul PEUGEOT e-Expert păstrează stilul robust și muscular al versiunilor cu motor termic, completat de câteva caracteristici distinctive.
La exterior:
- Monograma „e-Expert Hydrogen” în partea din spate
- O trapă de încărcare cu hidrogen pe aripa spate stânga
- Un soclu de încărcare cu energie electrică plasat pe aripa față stânga,
- O grilă intermediară specifică,
- Suspensie mai înaltă cu 40 mm.
La interior:
- Un instrumentar de bord analogic cu ecran color, adaptat vehiculelor pe bază de hidrogen,
- Grafică specifică pentru ecranul tactil central cu navigație 3D conectată și funcții TomTom Traffic,
- Sistemul „e-Toggle” pentru controlul funcțiilor cutiei de viteze,
- Un comutator de selectare a modului de condus pentru a schimba între modurile Eco, Normal și Power,
- Frână de parcare electrică.
Cockpit-ul oferit de noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen
La nivelul conducătorului auto, consola centrală a fost reproiectată pentru a găzdui:
- Sistemul „e-Toggle” pentru controlul cutiei de viteze, perfect integrat și ergonomic, care oferă acces la funcțiile Park / Reverse / Neutral / Drive și Brake,
- Comutatorul selector pentru cele 3 moduri de condus, Eco / Normal / Power,
- Comutatorul pentru frâna de parcare electrică,
- Un spațiu de depozitare amplasat în partea de sus,
- Un suport lateral tip buzunar cu plasă amplasat lângă suportul frânei de parcare electrice.
Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen oferă 3 moduri de condus selectabile cu ajutorul comutatorului dedicat:
- Eco (60 kW, 190 Nm): pentru autonomie sporită,
- Normal (80 kW, 210 Nm): optim pentru utilizarea de zi cu zi,
- Power (100 kW, 260 Nm): optimizează performanța atunci când se transportă sarcini grele.
Două moduri de frânare sunt disponibile, adecvate pentru încărcarea bateriei în mers:
- moderat, care se simte ca frâna de motor pentru un vehicul cu motor termic,
- sporit (accesibil la apăsarea butonului „B” -„Brake” situat pe selectorul cutiei de viteze), pentru o decelerație crescută la eliberarea pedalei de circulație.
Noul PEUGEOT e-Expert Hydrogen este echipat cu frână de parcare electrică. Această funcție automată eliberează spațiul podelei și asigură confort și relaxare în timpul condusului de zi cu zi.
Instrumentarul de bord afișează informațiile necesare pentru a gestiona un vehicul electric cu pilă de combustie:
- Un indicator de putere pentru afișarea nivelului de consum al energiei (ECO, optimizare a energiei, POWER, putere maximă sau CHARGE pentru recuperarea de energie),
- Un indicator de consum pentru hidrogen,
- Un indicator pentru încărcarea bateriei,
- Un ecran color pentru afișarea informațiilor despre computerul de bord și autonomie.
Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen este primul vehicul de serie al Mărcii PEUGEOT ce oferă o versiune electrică cu pilă de combustie pe bază de hidrogen. Cu acest nou vehicul care întruchipează perfect strategia „Extended power of choice„, PEUGEOT duce electrificarea modelelor mărcii cu un pas mai departe.
Noul PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen inovează din punct de vedere tehnologic pentru a aborda așteptările și nevoile clienților și ale pieței, fără niciun compromis în ceea ce privește performanța utilă sau plăcerea la condus și, bineînțeles, fără emisii locale de CO².
Despre Marca PEUGEOT
PEUGEOT îmbină standardele înalte, alura și emoția cu scopul de a fi o marcă generalistă de top la nivel mondial. Prezentă în aproape 160 de țări cu 10.000 de puncte de vânzare, marca a vândut aproximativ 1 200 000 de modele în 2020. În 2021, după aniversarea a 210 ani de existență, PEUGEOT inaugurează o nouă identitate de marcă, cu un nou logo ce afirmă personalitatea și atemporalitatea mărcii. Pe lângă gama completă de vehicule comerciale și de pasageri electrificate, PEUGEOT a dezvoltat un nou concept de Neo Performanță. Modelul 508 PEUGEOT Sport Engineered este primul din această nouă gamă de automobile eficiente și performante.