HYPERCAR-UL HYBRID PEUGEOT 9X8: DESIGNUL SUPREM
Mai mult decât o mașină de curse, PEUGEOT 9×8 este deja un vehicul emblematic, o revoluție tehnică și estetică, o aventură în materie de design suprem. Matthias Hossann, director de design PEUGEOT, a conceput pentru Hypercar-ul Hybrid o arhitectură brutală, cu care va aborda pistele de curse de anduranță în 2022. Pentru Agnieszka Doroszewicz – fotograf de modă și supercar-uri – a fost ocazia perfectă să se joace cu lumina și contrastele betonului. Fotografiile realizate de Agnieszka sunt o metaforă pentru cele 24 de ore de la Le Mans, cursă mitică în care lumina se schimbă odată cu trecerea orelor.
Echipa de design PEUGEOT a depus eforturi considerabile pentru a dezvolta noul Hypercar Hybrid 9X8. Supercar-ul a primit toate codurile estetice contemporane specifice mărcii: o alură felină, linii fluide accentuate de tușele de sportivitate, flancuri elegante și structurate și, desigur, semnătura luminoasă cu forma celor trei gheare ale Leului, specifică Mărcii. Fin și elegant, PEUGEOT 9X8 trezește emoție și întruchipează ideea de viteză.
- SUPREM
Inginerii și designerii au colaborat foarte strâns la dezvoltarea Hypercar-ului Hybrid PEUGEOT 9X8 și au obținut o convergență între stil și tehnologie pentru a crea un vehicul de competiție. „Discuțiile au fost la un nivel fără precedent”, spune Matthias Hossann, director de design PEUGEOT. „Am fost zi de zi în contact cu echipa PEUGEOT Sport și am lucrat într-adevăr mână în mână cu ei.”
„Pentru a identifica tema viitoarei mașini de curse Peugeot, am lansat mai întâi o competiție între designeri. Am primit o mulțime de propuneri, deoarece acest proiect a stârnit un entuziasm masiv, cu perspectiva de a vedea într-o zi creația noastră concurând cu cele mai prestigioase mărci din lume pe o pistă legendară.”
„Odată ce tema a fost selectată cu ajutorul inginerilor PEUGEOT Sport, am început să lucrăm împreună. Ghidați de performanță, cu privire la care nu s-a făcut niciun compromis, și în baza unor reglementări inovatoare, inginerii au oferit designerilor libertate de creativitate pentru a dezvolta designul Hypercar-ului. PEUGEOT 9X8 s-a născut odată cu ADN-ul noului regulament Hypercar (LMH) impus de Automobile Club de l’Ouest, organizatorul Cursei de 24 de ore de la Le Mans, și Federația Internațională de Automobilism și are în același timp trăsăturile esențiale ale unui model PEUGEOT. PEUGEOT 9×8 va intra cu siguranță în istoria curselor de anduranță”.
- LEUL
Ambasador suprem al PEUGEOT Design și o sursă de inspirație pentru viitoarele creații, Hypercar-ul Hybrid 9X8 se înscrie în tendințele stabilite pentru vehiculele din gamă, inclusiv noul PEUGEOT 308. PEUGEOT 9X8 a inaugurat noua emblemă cu un cap de Leu a Mărcii, prezentată la începutul anului 2021, înainte de a decora și modelul PEUGEOT 308.
„Tehnologia de la bordul Hypercar-ului PEUGEOT 9X8 poartă în întregime semnătura PEUGEOT Sport și a trebuit să arătăm asta în designul nostru. Fără niciun compromis în ceea ce privește performanța, ne-am dorit o atitudine unică pentru 9×8, dar și să păstrăm ideea de caroserie elegantă, în contrast cu mașinile de anduranță foarte geometrice din generația anterioară”, explică Matthias Hossann.
- RUPTURĂ
Observatorii și specialiștii sunt unanimi: PEUGEOT 9X8 reprezintă o ruptură radicală față de generațiile anterioare de mașini de curse. Hypercar-ul deschide o nouă eră. „PEUGEOT 9X8 este cu adevărat un punct de reper în motorsport”, au declarat viitorii piloți când l-au văzut pentru prima oară: „Va exista un înainte și un după PEUGEOT 9X8 și suntem norocoși să asistăm la așa ceva!.”
„Am postat trei cuvinte cheie pe pereții studiului de design în care s-a născut PEUGEOT 9X8: emblematic, eficient, emoționant”, spune Matthias Hossann. „În acest fel, întreaga echipă a îmbrățișat aceste concepte, indiferent de gradul de implicare al fiecărui individ în diferitele etape de dezvoltare. Am pus cuvântul EMBLEMATIC în mintea tuturor, pentru că mi-am dorit o mașină care să fie instant recunoscută și care să marcheze o ruptură, o schimbare fundamentală de generație.”
- FĂRĂ ELERON
Cea mai frapantă trăsătură a acestui concept, este absența eleronului spate, ce îi conferă o morfologie unică.
Sursa: Peugeot Romania